„ Estetyczne wariacje i inne kombinacje”

 Turnus:

 I - od 07.07 do 20.07.2013

II - od 21.07 do 03.08.2013

III - od 04.08 do 17.08.2013

PROGRAM WYPOCZYNKU NA KOLONII LETNIEJ W MIĘDZYZDROJACH

Kto był kiedykolwiek w Międzyzdrojach na wyspie Wolin zgodzi się, że miasto jest letnią stolicą Pomorza Zachodniego. Nie każdy jednak wie, że jest to również kurort ze 150-letnią tradycją.

Międzyzdroje są malowniczą miejscowością nadmorską położoną na Wyspie Wolin. Panoramę miasta najlepiej widać ze wzniesień nad dworcem PKP (Wzgórze Kozierowskiego). Najpiękniejsza zabudowa wczasowa znajduje się wzdłuż promenady. W środkowej części promenady powstał w 1991 roku nowoczesny hotel Amber Baltic. Część nadmorska miasta najlepiej jest widoczna z tarasu domu wczasowego tuż pod Kawczą Górą.

 Założenia programowe kolonii:
 
Program kolonii oparty jest na tradycjach i historiach morskich i pirackich. Zuchy będą poznawały, odtwarzały i naśladowały postacie znane z morskich historii. Inspiracją będą legendy i opowieści morskie.
 

- Zadania realizowane na terenie ośrodka oraz wycieczki autokarowe Świnoujścia, Międzyzdrojów, Trzęsacza i Zalesia.

- Dzieci będą także uczestnikami Chrztu w krainie Neptuna, dyskoteki, konkursy.

- Będą uczestniczyły w zajęciach terapeutycznych związanych z radzeniem sobie ze stresem, profilaktyką prozdrowotną, a także zagrożeniami wynikającymi z rozwoju cywilizacji,

- Będą poznawały walory turystyczne i lecznicze terenu na którym znajduje się ośrodek kolonijny.

- Będą miały okazje do rozwijania własnych zainteresowań, wzbogacania własnych umiejętności i wiedzy na temat historii polskiego morza, oraz legendarnej działalności piratów.

- Kultura oparta na baśniowości i legendach umożliwi wychowawcą rozwijanie u dzieci wyobraźni i aktywności twórczej.

- Będą mieli zapewniony wypoczynek, rekreację, ruch na świeżym powietrzu (wycieczki piesze, turnieje, quizy i zabawy integracyjne, ogniska z szantami i morskimi opowieściami, wybory super kolonistki i super kolonista.

- Nauczą się samodzielności w wykonywaniu codziennych czynności porządkowych, działania w grupie, kształtowania zdrowego stylu życia.

- Motyw związany z tradycjami morskimi i pirackimi, rozwinie wyobraźnię i pomysłowość, odkryje ,,nieznane światy”, rozbudzi ciekawość poprzez wykonywanie totemów, strojów, udział w zabawach i grach tematycznych.

- Kadra młodzieżowa będzie mogła wykazać się umiejętnościami związanymi z pracą z dziećmi.

- Będzie sporządzona dokumentacja fotograficzna programu kolonii w postaci „Księgi Kolonijnej” prowadzonej przez wychowawców we współpracy z dziećmi.

 

Lp.

Dzień tygodnia

rano

popołudnie

wieczór

1

Poniedziałek

--------------------

--------------------

Wyjazd z Wrocławia

2

Wtorek

Przyjazd do Międzyzdrojów,

zakwaterowanie podział na grupy.

Zabawy integracyjne,

zapoznanie z regulaminami

Spacer, przywitanie z morzem.

3

Środa

Plażowanie, zabawy na plaży

Zwiad terenowy – poznanie najbliższej okolicy

Dyskoteka powitalna

4

Czwartek

Zwiedzanie zakątków Międzyzdrojów: Promenada Gwiazd, Molo,

Plażowanie, zabawy na plaży

Potyczki sportowe

5

Piątek

Plażowanie, zabawy na plaży

Wycieczka piesza ścieżką ekologiczną do Rezerwatu Żubrów

Zajęcia taneczne

6

Sobota

Zajęcia plastyczne

Chrzest kolonistów,

Konkursu –„Podróżnik” konkurs wiedzy przyrodniczej i wiedzy ogólnej.

7

Niedziela

Plażowanie, zabawy na plaży

Wycieczka piesza nad przystań Marina Wicko – Zalesie

Zwiedzanie Muzeum Figur Woskowych,

8

Poniedziałek

Wyjście do kościoła

Zajęcia taneczne

Pirackie śpiewanki przy ognisku – nauka szant

9

Wtorek

Plażowanie, zabawy na plaży

Wycieczka piesza do punktu widokowego Kawcza Górka

Dyskoteka –biało -czarna

10

Środa

Rejs po Bałtyku statkiem

Zajęcia taneczne

Potańcówka w tawernie – zabawy sprawnościowe na wesoło przy muzyce

11

Czwartek

Wycieczka autokarowa do Świnoujścia, w programie: Ford Gertharda, Latarnia morska, przeprawa promem,

Zabawy integracyjne

Zajęcia artystyczne

Spacer plażą, oglądanie zachodu słońca,

12

Piątek

Plażowanie, zabawy na plaży

Wybory super kolonistki i super kolonisty, pakowanie

Wybory super kolonistki i super kolonisty

13

Sobota

Plażowanie, zabawy na plaży

Zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego,

Dyskoteka dziwna fryzura

14

Niedziela

Plażowanie, zabawy na plaży

Spacer do Międzyzdrojów– zakup pamiątek,

Ognisko pożegnalne, rozdanie dyplomów i nagród

15

Poniedziałek

Pakowanie i śniadanie

Wyjazd z Miedzyzdrojów.

 

 

 Opracowała: mgr Katarzyna Borodzenia

 


 

KOŁO TEATRALNE

WSTĘP
Zabawa w teatr jest naturalną skłonnością każdego dziecka, które lubi przebierać się, odgrywać kogoś innego. Może to być przygoda zarówno dla ucznia jak i nauczyciela. Jest to doskonały sposób na wychowanie późniejszego widza teatralnego, który będzie odczuwał potrzebę kontaktu z teatrem, będzie reagował na piękno żywego słowa, na precyzję ruchu, na gest, barwę, światło itp.
Praca nad przedstawieniem to również okazja do wielokierunkowego rozwoju intelektualnego i emocjonalnego. Dziecko poszerza swoja wiedzę na temat literatury, rozwija wyobraźnię, staje się bardziej twórcze, bardziej wrażliwe na poprawną i wyrazistą wymowę. Uczeń biorący udział w przedstawieniu uczy się radzić sobie z tremą, staje się bardziej pewny siebie, ma szansę doświadczyć ogromnej satysfakcji z osiągniętego sukcesu, jest to wreszcie doskonała okazja do budowania więzi między uczniami.
--------------------------------------------------------------------------------------
CELE OGÓLNE
  1. Wszechstronny rozwój osobowości dziecka.
  2. Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.
  3.  

    kształtowanie wrażliwości estetycznej dziecka.
    1. Kształcenie umiejętności pracy w zespole.
    2. Wywoływanie pozytywnych emocji i przeżyć u dzieci.
    3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
    4. Kształcenie w zakresie pięknego czytania, poprawnego wysławiania się i swobody wypowiadania się.
    5. Dbanie o kulturę żywego słowa, wzbogacanie słownictwa dzieci.
    6. Stworzenie możliwości rozwoju uzdolnień teatralnych.
    7. Pobudzanie twórczej aktywności dziecka.
    8. Wyzwalanie postaw kreatywnych wśród dzieci.
    9. Budowanie więzi emocjonalnych z rówieśnikami i wychowawcami.
    10. Rozwijanie wyobraźni i fantazji dziecka.
    11. Wyposażenie dzieci w umiejętności, umożliwiające im amatorską działalność teatralną.
    12. Prezentacja uzdolnień podczas występów szkolnych, środowiskowych.
    13. Indywidualna praca z tekstem.
    14. Wchodzenie w rolę.
    15. Ćwiczenia dykcyjne, mimiczne i ruchowe.
    16. Zabawy integracyjne i interakcyjne.
    17. Przygotowanie spektaklu na zakończenie turnusu.
    18. Frekwencja dzieci na zajęciach.
    19. kronika kiolonijna.
 
CELE SZCZEGÓŁOWE
SPOSÓB REALIZACJI – dodatkowe zajęcia dla dzieci chcących rozwijać swoje zainteresowania teatralne.
CZAS PRACY – 7 godzin.
MIEJSCE - sala telewizyjna -świetlica.
METODY PRACY:
UCZESTNICY PROGRAMU – uczniowie klas szkoły podstawowej. bez ograniczeń wiekowych.
EWALUACJA:
  • BLOKI TEMATYCZNE/

    TEMATY ZAJĘĆ

    PRZEBIEG ZAJĘĆ

    (propozycje konkretnych ćwiczeń i gier)

    OCZEKIWANE

    OSIĄGNIĘCIA

     

    1. Poznajemy się

     

           1. Przedstawianie się za pomocą ruchu/ pantomimy.              

    2. Przeprowadzenie wywiadu z osobą – przedstawienie kogoś innego.

    3. Określenie oczekiwań.

    4. Ustalenie zasad pracy grupy.

    • poznanie oczekiwań i możliwości uczestników zajęć;
    • wstępne ustalenie składu grupy;
    • integracja zespołu

          

     

    2. Integracja zespołu

    1. Propozycje gier i zabaw:

    1. „Prawda-kłamstwo”
    2. „Wdzieranie się do koła”
    3. „Raki i ryby”
    4. „Najsłabsza mysz”
    5. „Supeł”
    6. „Krąg”
    7. „Mój znak zodiaku” – pantomima

     

    • Przełamanie zahamowań
    • poznawanie własnych i
    • cudzych możliwości i odczuć
    • jak wyżej

     

    3. Różne formy ekspresji

    1. Improwizowanie indywidualnie lub w grupach krótkich scenek z baśni za pomocą mimiki, gestu, ruchu („Królowa Śniegu”, „Brzydkie Kaczątko”, „Dziewczynka z zapałkami”.

     

     

    4

    Dykcja, modulacja głosu

     

    1. Ćwiczenia dykcyjne:

    1. Rytmiczne recytowanie wyliczanek, wyrazów;
    2. Czytanie fragmentów baśni Andersena z naciskiem na odpowiednią modulację głosu;
    3. Wybór scenariusza.

     

    • Poprawność wypowiedzi;
    • Doskonalenie techniki czytania;
    • Czytanie z odpowiednią intonacją i modulacją głosu.
    • Uświadomienie sobie własnych predyspozycji;
    • Odpowiedzialność za przydzielone zadanie;
    • Podniesienie sprawności wyrazistego czytania i mówienia;
    • Podniesienie sprawności dykcji, intonacji i interpretacji głosowej.
    • Ostateczne przyjęcie rozwiązań inscenizacyjnych
    • Interpretacja głosowa;
    • Ruch sceniczny;
    • Zgranie ruchu na scenie;
    • Kolejność poszczególnych scen;
    • Odpowiednie zachowanie uczniów w trakcie prób;
    • Oswojenie aktorów z kostiumami i scenografią.
    • Ustalenie odbiorcy;
    • Doskonalenie umiejętności redagowania tekstów zaproszeń, plakatów i reklam.
    • Przełamywanie tremy;
    • Radość z sukcesu.

     

    5-6 Przygotowywanie inscenizacji wybranej baśni

     

    1 Praca nad tekstem.

    a) Wspólne głośne odczytanie tekstu;

    b) Propozycja rozwiązań inscenizacyjnych (burza mózgów);

    c) Weryfikacja pomysłów.

    2. Podział czynności:

    a) Wybór aktorów głównych ról i pozostałych;

    b) Odpowiedzialni za scenografię, kostiumy, rekwizyty.

    c) Odczytanie tekstu z podziałem na role.

     

    7-8 Przygotowywanie elementów scenografii

    1. Prezentacja projektów scenografii, kostiumów, rekwizytów.

    2. Ocena i wybór przez grupę najciekawszych rozwiązań.

     

    9-10 Praca nad tekstem i ruchem scenicznym

     

    1 – 3. Próby aktorów z tekstem:

    4. Próba ze scenografią i kostiumami.

     

     

    11. Zapraszamy na przedstawienie

     

    1. Ustalenie odbiorcy (lista gości, publiczność: ...

    2. Zaprojektowanie i wykonanie plakatów i zaproszeń.

     

     

    12. Premiera

    Wystawienie przedstawienia

    przed publicznością

     

     

    13. Podsumowanie

    1. Wrażenia ze spektaklu – odczucia uczestników i widzów.
    2. Zakończenie i podsumowanie działalności kółka teatralnego.
    • Umiejętność samokrytyki i samooceny

 

Wypoczynek

Zapraszamy

TPD
ul. M.Reja 27/1
50-338 Wrocław

Tel/Fax   71 3227016

Prezes TPD 886 120 066

Księgowość 886 120 970